Kiusaaminen

Rupesin yks päivä lukemaan Jonakin päivänä kaduttaa -kirjaa. Kirjoittanut Minttu Vettenterä. Kuinka moni on lukenut sen?
Silloin kun se tuli myyntiin niin hommasin sen. En muista olenko lukenut kertaalleen läpi, ainakin on sivu käännetty jostain kohtaa. Mutta nyt alotin lukemaan alusta asti.

Mietin samalla omaa nuoruuttani kun mua kiusattiin ala-asteelta ammattikouluun. Vaikka ammattikoulussa pitäs olla Aikuisia mutta eivät ne olleet. Tunnustan kyllä myös olevani kiusaaja mutta enemmän olin kiusattu.

En muista omien kiusattujeni nimiä mutta jos muistaisin pyytäisin anteeksi vaikka tuskin heitä varmaan enään kiinnostaisikaan. Sitten mietin että mun kiusaajat ei ole pyytäneet multa anteeksi, koskaan. Eivätkä he ole halunneet olla mun kanssa missään tekemisissä. Vaikka joskus facebookissa olin ottanut yvllä yhteyttä, ajatellen että voisimme olla kavereita. Annoin olla.

Ei ole tullut nyt pitkään aikaan kirjoitettua mitään. Tässä on kerennyt taas kaikkea tapahtumaan.
Koulu alkoi kolmasluokkalaisella, esiopetus alkoi nuorimmaisella ja meille miehen kanssa arki :)
Vanhempien vanha talo eli siis lapsuuden kotini saatiin tyhjennettyä ja siivottua. Nyt sielä onkin noin 2 viikkoa asunut uudet asukkaat. En ole sen jälkeen sielä käynytkään, haikein mielin minä, äitini ja siskoni lähdimme sieltä viimeksi pois.
Mutta ilon aiheita on että hankimme koiran. Sen nimi on Terri. Mietin tossa että miksi niin kovasti halusin koiraa niin sen takia kun menetin jotain niin halusin tilalle jotain.

Oon ollut lauantaisesta asti flunssassa. Tälläisellä säällä se on tosi tuskasta. Sunnuntaina pidin nuhasta ja niiskutuksesta huolimatta Me&I kutsut. Lisää täydennystä niille on tulossa joskus syyskuun puolen välin jälkeen niin pidän varmaan uudet kutsut :)

Olipa ihana huomautus/ osoitus kun kirjaa lueskelin hämärässä niin mies laittoi valon päälle ja sanoi että kannattaa lukea valossa eikä hämärässä jolloin tulee pääkipeeks ja silmiis alkaa sattumaan kun joudut entistä enemmän sirittään tekstiä. Ja silmälasit päähän niin auttaa kans..

Kommentit

Lumiperhonen sanoi…
Mä oon lukenut sen ja omistan siis ko kirjan. Ei haittaa vaikka olikin "keksitty". Hyvin silti kirjoitettu ja rankasta aiheesta. Koko peruskoulun oon ite ollu kiusattu. Henkisesti ja joskus fyysisestikin. Ammattikoulussa vähä jatku myös se henkinen kiusaaminen. Ja ne kiusaajat oli viel
Mua vanhempia. Olin nuorisopuolella, ja ne nuorisoikäiset ei kiusannut vaan tosiaan muaki vanhemmat. Ei se ammattikouluka siis tarkota aikuismaista käytöstä kaikilla :/
Kukaan kiusaaja ei oo anteeks pyytäny mut mielessäni oon niille anteeks antanut.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kampanja

Pitkästä aikaan postaan..

2017